Wat is CVRM?

Onder Cardio Vasculair Risico Management (CVRM) wordt het beheersen van ‘hart- en vaatziekten’ verstaan. Cardiovasculaire ziektes zijn ziektes van het hart en de bloedvaten, zoals een hartinfarct, een herseninfarct, een TIA of afsluiting van de bloedvaten in de benen. Ook mensen met een verhoogd risico op hart- en vaatziekten vallen onder CVRM.

• “Goede afstemming tussen de verschillende zorgverleners rondom de CVRM ketenzorg is belangrijk. Hierdoor kunnen we beter afgestemde zorg aanbieden en zijn hart-en vaatziekten in sommige gevallen zelfs te voorkomen. We maken ons hard voor goede zorg rondom het hart.”

Monique Prinssen
    Voorzitter werkgroep CVRM

Als HUS hechten wij veel waarde aan de samenwerking tussen de verschillende zorgverleners om de zorg voor de mensen met hart- en bloedvaten te optimaliseren. Hiervoor hebben wij zorgprogramma’s ontwikkeld en is er begeleiding voor de leefstijl. Ook zijn duidelijke afspraken met de tweede lijn, zoals het ziekenhuis, gemaakt. Door de gestructureerde en afgestemde zorg is er meer mogelijk voor mensen met (een verhoogd risico op) hart- en bloedvaatziekten.

De werkgroep CVRM organiseert samenwerking tussen de verschillende zorgverleners die bij CVRM zorg betrokken zijn en faciliteert de CVRM zorg in de aangesloten praktijken.

Suzan Knikkink

Programmamanager