Overzetten zorgmemo's

Op 1 juli 2020 starten wij op de spoedpost met een lege database van Topicus HAP. Helaas kunnen de zorgmemo’s niet automatisch van de oude naar de nieuwe database worden overgezet. Deze handmatige handeling moet vóór 1 juli door iedere praktijk zelf worden uitgevoerd. Doe je dit niet, dan zijn al je memo’s verdwenen.

Tijdlijn

Vanaf nu

Start opschonen (verwijderen niet-relevante memo’s)

Tussen 8 en 30 juni 2020

  • Nieuwe database (Topicus HAP HUS) beschikbaar.
  • Overzetten relevante memo’s.
  • Nieuwe memo’s in beide databases plaatsen!

Na 1 juli 2020

Oude database (Topicus HAP Primair) afgesloten.
Stappenplan

Doorloop voor een soepele overgang van Topicus HAP Primair naar Topicus HAP HUS, met behoud van relevante memo’s, onderstaand stappenplan.

Stap 1. Inloggen

Zorg dat je toegang verkrijgt tot Topicus Portaal. Dit kan op drie manieren:

  • Vanuit je HIS met single sign on (SSO). Zie eerste 45 seconden van video hierboven. Twijfel je hoe dit bij jou werkt? Klik dan hier.
  • Rechtstreeks met je UZI-pas (via knop hieronder)
  • Op de HAP met je UZI-pas
Inloggen Topicus Zorgportaal
Stap 2. Opschonen

Bekijk de actuele memo’s en verwijder memo’s die niet meer relevant zijn. De ervaring leert dat vaak maar maximaal 10% van de memo’s bewaard hoeft te worden. Ga hiervoor nadat je bent ingelogd in het Zorgportaal van Topicus in de module ‘Mijn Patienten’ naar ‘Memototaaloverzicht’.

Stap 3. Overzetten

Kopieer de memo’s die je wilt bewaren van de oude database van Primair naar de nieuwe database van de HUS. Hoe je dit doet, wordt uitgelegd in bovenstaand filmpje van Topicus

Helpdesk

Neem bij vragen of problemen contact op met onze helpdesk.

  • Telefonisch: 085 130 09 33. Deze hulplijn is bereikbaar op werkdagen van 9.30 tot 17.00 uur.
  • Via contactformulier
Bel helpdesk (085-1300933)

Contactformulier helpdesk