Ons aanbod

Bij Huisartsen Utrecht Stad (HUS) ondersteunen we huisartsenpraktijken met uitgebreide HR-diensten vanaf 6 januari. Wij nemen de zorg voor HR-gerelateerde vraagstukken uit handen, zodat jij je volledig kunt richten op het bieden van patiëntenzorg.

Of het nu gaat om het schrijven van vacatureteksten, het behandelen van verzuimcasussen, het ontwikkelen van een vitaliteitsbeleid, of het bevorderen van een gezonde en positieve werksfeer…..

HUS helpt jouw praktijk hierbij.

In basispakket voor leden
  • Ziekteverzuim:
    Advies en begeleiding bij verzuimbegeleiding en re-integratie.
  • Wet- en regelgeving:
    Inwinnen van advies met betrekking tot wet- en regelgeving en verzuimcasussen.
  • Moeilijke casussen:
    Advies bij complexe situaties, zoals disfunctioneren of arbeidsconflicten.
  • CAO-vraagstukken:
    B
    eantwoorden van vragen en adviseren over cao-afspraken.
  • HR-contracten met derden:
    A
    dvies bij vragen over contracten met externe partijen, zoals detachering en inhuur.
Contact

Stuur een e-mail met jouw vraag naar de afdeling HR via HR@huisartsenutrechtstad.nl. De HR-adviseurs nemen contact met je op, nadat jij hen hebt gemaild. Zij beoordelen of de vraag binnen het gratis aanbod past of dat er een offerte nodig is.

Hulp bij:
  • CAO-vraagstukken
  • HR-contracten met derden
  • Ziekteverzuim
  • Werving en selectie
  • Vitaliteitsbeleid, onboarding en gesprekscyclus
  • Teamontwikkeling
  • ARBO-dienstverlening
  • Personeels- en salarisadministratie
Op basis van inkoop

Werving en selectie:

  • Opstellen vacatureteksten en functieprofielen.
  • Uitzetten vacatures via diverse kanalen (website, LinkedIn, etc.).
  • Samenstellen selectiecommissies en beheren van het sollicitatieproces.
  • Registreren van sollicitaties, uitnodigen en afwijzen van kandidaten.
  • Voeren van arbeidsvoorwaardengesprekken.

Vitaliteitsbeleid, onboarding en gesprekscyclus:

  • Ontwikkelen van beleid voor medewerkerswelzijn.
  • Opzetten van onboardingprogramma’s en gesprekscycli (jaar-, functionerings- en exitgesprekken).
  • Organiseren van exitgesprekken.

Teamontwikkeling: Aanbieden van sessies gericht op:

  • Samenwerking en teamdynamiek.
  • Feedback geven en ontvangen.
  • Vergadertechnieken en besluitvorming.

ARBO-dienstverlening:

  • Ondersteuning en uitvoering van Risico-Inventarisatie & -Evaluatie (RI&E).
  • Uitwerken van actiepunten vanuit de RI&E.

Advies en begeleiding bij complexe casussen, zoals disfunctioneren:

  • Voorbereiden en vastleggen van gesprekken.

Personeels- en salarisadministratie:

  • Overnemen bestaande personeelsgegevens en doorvoeren van mutaties.
  • Opstellen van arbeidscontracten.
  • Verzorging van de salarisadministratie.